Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Το γλωσσάριο των Δημοσίων Σχέσεων


 Above the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει τη διαφήμιση.

Account :  Όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει έναν πελάτη ή μια εργασία.

Below the line campaign :  Εκστρατεία επικοινωνίας που περιλαμβάνει αποκλειστικά ενέργειες δημοσίων σχέσεων.
Brief  :  Οι οδηγίες και οι πληροφορίες που δίνει ο πελάτης στην εταιρεία δημοσίων σχέσεων, για τη δημιουργία προγράμματος επικοινωνίας. 

Broadcast  : Η επικοινωνία προγραμμάτων ή μηνυμάτων με χρήση τα ΜΜΕ.

Brainstorming :  Η δημιουργική διαδικασία κατά την οποία μια ομάδα στελεχών συσκέπτεται και ανταλλάσσει απόψεις.

Business to Business :  Επικοινωνία από φορέα προς φορέα.

Business to Consumer : Επικοινωνία από φορέα προς το καταναλωτικό κοινό. 

Client : Ο φορέας που εργοδοτεί μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων.

Cutting : Απόκομμα από μια εφημερίδα ή περιοδικό που αφορά έναν πελάτη.

Community Relations :  Επικοινωνία που αφορά στη δημιουργία σχέσεων μιας επιχείρησης με την τοπική κοινωνία. 

Communication :  Η μεταφορά πληροφοριών, από ένα φορέα σε ένα άλλο φορέα.

Competition : Οι εταιρίες που λειτουργούν στον ίδιο κλάδο της αγοράς και αναφέρονται στους ίδιους καταναλωτές. 

Contract : Η συμφωνία μεταξύ της εταιρείας δημοσίων σχέσεων και του πελάτη.

Copy : Το κείμενο που συγγράφει μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων για ένα δελτίο τύπου.

Copy – Writing : Η δημιουργία κειμένων.

Corporate Communications : Η επικοινωνιακή δραστηριότητα ενός φορέα που έχει σχεδιαστεί με βάση τους στρατηγικούς στόχους.

Corporate social responsibility : Η ηθική υποχρέωση του φορέα να συνδυάζει τη συνεισφορά στην οικονομική ανάπτυξη με την υπεύθυνη χρήση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών πόρων.

Crisis Management : Ο σχεδιασμός και η υποστήριξη για την αντιμετώπιση του επικοινωνιακού μέρους ενδεχόμενης κρίσης ενός φορέα.

Cue sheet : Σημειώσεις για τη βοήθεια ενός στελέχους που θα μιλήσει στα ΜΜΕ και η προετοιμασία του για την συνέντευξη τύπου.

Online PR : Η επικοινωνία με το κοινό μέσω internet και γενικότερα με τη χρήση νέων τεχνολογιών.

Editorial : Υπογεγραμμένο κείμενο που δημοσιεύεται στον τύπο και εκφράζει προσωπική άποψη. 

Embargo : Ενημέρωση για τα ΜΜΕ ώστε να μη δημοσιοποιήσουν μια είδηση μέχρι την ημερομηνία που αναγράφεται στο δελτίο τύπου. 

Evaluation : Η μέτρηση της επίτευξης των στόχων που έχουν τεθεί από την εταιρεία δημοσίων σχέσεων και τον πελάτη.

Event management :  Ο σχεδιασμός και η διαχείριση μιας εκδήλωσης.

Exclusive : Είδηση που δίνεται μόνο σε ένα ΜΜΕ.

Fees : Χρεώσεις των εταιριών δημοσίων σχέσεων στους πελάτες τους.

Financial PR : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων μιας επιχείρησης με τους μετόχους της.

Full service : Οι υπηρεσίες της επικοινωνίας που μια εταιρία δημοσίων σχέσεων προσφέρει.

Industry relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων με άλλες επιχειρήσεις του κλάδου.

Integrated campaign : Επικοινωνιακή εκστρατεία που χρησιμοποιεί πολλαπλές τεχνικές προβολής και προώθησης.

Internal communications : Η αμφίδρομη διάδοση πληροφορίας και η μεθοδευμένη επικοινωνία μιας εταιρείας προς τους εργαζόμενους σε αυτήν.

Investor relations : Το πρόγραμμα επικοινωνίας εταιριών με τους θεσμικούς επενδυτές και τους μετόχους.

Lobbying : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη των σχέσεων του φορέα με κρατικούς, θεσμικούς και νομοθετικούς φορείς.

Logo : Γράφημα ή σύμβολο που ανήκει σε μια επιχείρηση.

Media :¨Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για τη διάδοση πληροφοριών.

Media monitoring : Παρακολούθηση των ΜΜΕ, για τις αναφορές που σχετίζονται με τον φορέα.

Media presentation : Εκπαίδευση στελεχών, ώστε να εκπροσωπούν με αποτελεσματικό τρόπο τον φορέα.

Media relations : Επικοινωνία που αφορά στην ανάπτυξη σχέσεων ενός φορέα με στόχο τη θετική δημοσιότητα.

Messages : Φράσεις ή λέξεις-κλειδιά που αποτυπώνουν την επικοινωνιακή στρατηγική.

News or press release : Γραπτή ή ηλεκτρονική ενημέρωση που περιέχει πληροφορίες για λογαριασμό του φορέα με στόχο τη δημοσιότητα.

Press conference : Ζωντανή ενημέρωση δημοσιογράφων μετά από πρόσκληση του φορέα.

Press pack : Πακέτο πληροφόρησης που δίνεται από τον φορέα στα ΜΜΕ.

Press office : Το γραφείο που διαχειρίζεται τη δημοσιότητα και τις σχέσεις με τα μέσα ενός φορέα.

Public relations : Οι Δημόσιες Σχέσεις ασχολούνται με τη διαμόρφωση της φήμης ενός φορέα. Δηλαδή, την αντίληψη των άλλων για αυτόν.

Publicity : Η διάδοση πληροφοριών για τη δράση ενός φορέα μέσα από τα ΜΜΕ.

Sponsorship : Η επικοινωνιακή προσπάθεια που καταβάλει ένας φορέας για την παροχή χρηματικής υποστήριξης, για ένα γεγονός.

Viral Campaign : Εκστρατεία επικοινωνίας που χρησιμοποιεί τη δυνατότητα που έχει το διαδίκτιο να επιτυγχάνει ταχεία διάδοση μηνυμάτων.
Πηγή: 
 Βογιατζάκη Δέσποινα 
http://vimapr.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου