Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Ορίζοντας τις Δημόσιες Σχέσεις

Σε πολλές χώρες του πλανήτη αλλά και στην Ελλάδα, οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα μάλλον παρεξηγημένο αντικείμενο γνώσης και εργασίας.
Υπάρχουν εκατοντάδες ορισμού για το συγκεκριμένο επάγγελμα ( όπου ορισμένες φορές αναφέρεται ως τέχνη ή επιστήμη) και
κάθε επαγγελματίας των Δημοσίων Σχέσεων αντιλαμβάνεται τη δουλειά του ανάλογα με τις συνθήκες στις οποίες εργάζεται και τις ανάγκες της θέσης του. Πολλοί θεωρούν ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι συνώνυμες με της διαφήμισης, των πωλήσεων και του μάρκετινγκ. Εξαιτίας της δυσκολίας του ορισμού τους οι Δημόσιες Σχέσεις πολλές φορές περιγράφονται ως προς το τι δεν είναι και όχι ως προς τι είναι.

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία.

Σε αυτό που συμφωνούν όλοι οι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι οι Δημόσιες Σχέσεις είναι καταρχήν επικοινωνία. Επικοινωνία με την έννοια της «ανταλλαγής πληροφοριών που ολοκληρώνεται με την εδραίωση αμοιβαίας κατανόησης ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα ή ομάδας»… Συνεπώς κάθε λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων είναι επικοινωνία. Όμως κάθε επικοινωνία δεν είναι απαραίτητα και λειτουργία Δημοσίων Σχέσεων.
Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι ένα υποσύνολο της επικοινωνίας. Είναι πάνω από όλα ένα επάγγελμα. Είναι επαγγελματική επικοινωνία η οποία, όπως κάθε επικοινωνία, έχει έναν πομπό και ένα δέκτη. Ο πομπός στις Δημόσιες Σχέσεις είναι ο οργανισμός, μια οργανωμένη ομάδα ανθρώπων, που εργάζεται συλλογικά για την πραγμάτωση κάποιου κοινού στόχου. Οργανισμός θεωρείται μια επιχείρηση, ένα μουσείο, μια ΔΕΚΟ, μια ποδοσφαιρική ομάδα, το πολιτικό γραφείο ενός βουλευτή ή και ένα κράτος. Ο πομπός /οργανισμός είναι εκείνος που θα αναζητήσει τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που προσφέρει μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων ( ή θα δημιουργήσει ένα τμήμα Δημοσίων Σχέσεων στο εσωτερικό του).
Ένα σημείο που επίσης συμφωνούν οι περισσότεροι ορισμοί για τις Δημόσιες Σχέσεις είναι ότι πρόκειται για μια οργανωμένη, σχεδιασμένη, προμελετημένη λειτουργία επικοινωνίας. Τονίζεται ότι οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι η ανταλλαγή χαμόγελων και χειραψιών αλλά ο σχεδιασμός και η εκτέλεση ενός προγράμματος Δημοσίων Σχέσεων. Στόχος του προγράμματος αυτού είναι η οργανωμένη διαχείριση της εικόνας του οργανισμού (Public Relations is the management of image)

Πηγή: ‘Δημόσιες Σχέσεις, Μάρκετινγκ και Προπαγάνδα’, Ραϋμόνδος Αλβανός.

Δημοσίευση: Βογιατζάκη Δέσποινα 
http://vimapr.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου